Simone Witzel
Evalueringen har det primære formål at undersøge patientens ventetid på konsultationstedet hos regionens vagtlæger. Baggrunden er, at vagtlægerne har et servicemål, hvor 90 % af patienterne skal være tilset af en læge i løbet af en time efter ankomsten til konsultationstedet. Undersøgelsen baserer sig på svar fra spørgeskema returneret af 1.443 patienter, som er tilset af en vagtlæge på konsultationstedet.
75 % af patienterne i Region Midtjylland vurderer, at de bliver tilset af vagtlægen inden for en time, dvs. servicemålet ikke er opfyldt. Ca. 60 % af patienterne vurderer ventetiden som acceptabel. Den største accept af ventetiden er hos de vagtlæger, som opfylder servicemålet. For de patienter som venter i op til en time, er ventetiden acceptabel for 97 %. Samlet set er 70 % af patienterne tilfredse med faciliteterne i venteværelset hos vagtlægen. De mest tilfredse er de patienter, som venter kortest tid.
75 % af patienterne i Region Midtjylland vurderer, at de bliver tilset af vagtlægen inden for en time, dvs. servicemålet ikke er opfyldt. Ca. 60 % af patienterne vurderer ventetiden som acceptabel. Den største accept af ventetiden er hos de vagtlæger, som opfylder servicemålet. For de patienter som venter i op til en time, er ventetiden acceptabel for 97 %. Samlet set er 70 % af patienterne tilfredse med faciliteterne i venteværelset hos vagtlægen. De mest tilfredse er de patienter, som venter kortest tid.
Udgivelsesform | Rapporter |
År | 2008 |
Udgiver | Center for Kvalitetsudvikling |
Længde | 127 sider |