Rapporten er baseret på den første nationale undersøgelse på det præhospitale område med deltagelse af de fem regioner. Data består fra 4.868 respondenter fordelt med besvarelse fra 76 % patienter og 17 % pårørende (7 % mangler angivelse). Alle patienter har kørt med ambulance i august eller september 2019 visiteret til en hastegrad A eller B via opkald til 112.
70 % svarer 'Meget godt' til det samlede indtryk af det præhospitale forløb. 26 % svarer 'Godt' og 4 % svarer enten 'Dårligt' eller 'Meget dårligt'. Blandt de resterende 13 tilfredshedsspørgsmål ligger andelen af dem, der svarer 'Meget godt' mellem 67 % og 93 %. Spørgsmålet 'Mødte ambulancepersonalet dig med respekt?' har den højeste andel, der svarer 'I høj grad' med 93 %, mens spørgsmålet med den laveste andel tilfredse er spørgsmålet 'Blev du modtaget uden ventetid af hospitalspersonalet, da du ankom?' med 67 %, der svarer 'I høj grad'.
Spørgeskemaet er testet før udsendelse og indsamlet både via e-Boks og papirskemaer sendt til borgernes adresse.
Projektets publikationer
Projektstatus | Afsluttet |
Afslutning | 2020 |
Samarbejdspartnere | De regionale Præhospitaler |