Oplevelser af akutlægehelikopteren
Hvad er vigtigt for patienternes oplevelse af helikopterordningen? Og hvordan forbedres den fra patienternes perspektiv? Centrale spørgsmål i ny undersøgelse.
- Sidst undersøgelsen blev gennemført, var i 2019. I år er der en vigtig nyhed: Patienter, der har fløjet med helikoptere fra basen i Saltum, er nu også inkluderet. Et tiltag, der sikrer en mere omfattende og repræsentativ vurdering af helikopterordningens service, fortæller projektleder Pernille Bjørnholt Nielsen, DEFACTUM, der afdækker patienternes oplevelse af Akutlægehelikopteren.
- Jeg glæder mig allerede over den høje svarprocent blandt patienterne, fortsætter hun og påpeger:
- Undersøgelsen giver en ny status på tilfredsheden blandt ordningens patienter, og den bidrager med vigtige input til det løbende arbejde med at kvalitetsudvikle Den Landsdækkende Akutlægehelikopterordnings indsats.
I Den Landsdækkende Akutlægehelikopterordning er det bl.a. ønsket at opprioritere den kvalitative del med flere uddybende kommentarer, der kan forbedre patienttilfredsheden.
Undersøgelsen udføres både online og via fysisk udsendelse af spørgeskemaer, så alle patienter får mulighed for at deltage og dele deres oplevelser. Resultaterne af undersøgelsen vil være afgørende for at identificere styrker og områder med forbedringspotentiale inden for Akutlægehelikopterens service.
- Vi ser frem til at dele resultaterne med jer i en kommende opdatering, slutter Pernille Bjørnholt Nielsen.
Pernille Bjørnholt Nielsen
Tlf. 3046 3769
Mail perbjoe@rm.dk