LUP-brugerdialog til praksisnær patientinddragelse i forbedringsarbejde. Koncept for LUP-brugerdialog på baggrund af erfaringer fra Aarhus Universitetshospital 2019-2021
Marianne S. Balleby, DEFACTUM, Region Midtjylland; Julie Marie Mygdal Jørgensen, Kvalitet og Patientinvolvering, Aarhus Universitetshospital; Kamilla Anne Næsted, Kvalitet og Patientinvolvering, Aarhus Universitetshospital
DEFACTUM og Kvalitet og Patientinvolvering ved Aarhus Universitetshospital har i samarbejde med 10 kliniske afdelinger ved AUH anvendt brugerdialogmetoden til opfølgning på resultaterne af den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP). Med en LUP-brugerdialog skabes praksisnær patientinddragelse i forbedringsarbejde.
Hermed beskrives konceptet for LUP-brugerdialog på baggrund af erfaringerne på AUH til inspiration for andre med interesse for metoden.
Link til projektet bag publikationen
Udgivelsesform | Rapporter |
År | 2022 |
Udgiver | DEFACTUM |
Længde | 16 sider |