LUP-brugerdialog til praksisnær patientinddragelse i forbedringsarbejde. Koncept for LUP-brugerdialog på baggrund af erfaringer fra Aarhus Universitetshospital 2019-2021

Marianne S. Balleby, DEFACTUM, Region Midtjylland; Julie Marie Mygdal Jørgensen, Kvalitet og Patientinvolvering, Aarhus Universitetshospital; Kamilla Anne Næsted, Kvalitet og Patientinvolvering, Aarhus Universitetshospital

DEFACTUM og Kvalitet og Patientinvolvering ved Aarhus Universitetshospital har i samarbejde med 10 kliniske afdelinger ved AUH anvendt brugerdialogmetoden til opfølgning på resultaterne af den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP). Med en LUP-brugerdialog skabes praksisnær patientinddragelse i forbedringsarbejde.

Hermed beskrives konceptet for LUP-brugerdialog på baggrund af erfaringerne på AUH til inspiration for andre med interesse for metoden.

Link til projektet bag publikationen

Download Koncept_2022_LUP-brugerdialog.pdf

Video om LUP-brugerdialog

Udgivelsesform Rapporter
År 2022
Udgiver DEFACTUM
Længde 16 sider

Kontaktperson

Marianne S. Balleby

Marianne S. Balleby

+45 2475 9006

marbal@rm.dk

Forfattere

Marianne S. Balleby