Simple indsamlingsmetoder - anbefalet i udgangspunktet

 

Indsamling med iPad på afdelingen

  • Indtastning sker ved at den enkelte patient indtaster på en iPad, der er på afdelingen
  • Udlevering kan ske ved personalet/praktikanter 

Patienter svarer på egen pc/iPad/smartphone

  • Personalet udleverer et lille kort til patienter med en QR-kode/vejledning
  • Patienten svarer med deres egen pc/iPad eller smartphone enten på afdelingen eller hjemmefra

Øvrige indsamlingsmetoder

I nedenstående rapport kan du læse vores overvejelser, om øvrige indsamlingsmetoder. 

Delrapport 4. Metoder til tidstro målinger

BEMÆRK: Denne rapport forholder sig ikke til de juridiske aspekter kun til logistik og datakvalitet. Dette vil blive uddybet senere 

Juridiske aspekter

Når man indsamler tilfredshed fra patienterne, kan der være juridiske aspekter, specielt i forhold til behandling af persondata, som man skal være opmærksom på. 

Når man anvender de metoder er der to tommelfingerregler som gør det simplere.

  1. At patienter kontaktes på afdelingen, således at der opnås samtykke om deltagelse
  2. At patienter deltager anonymt og hvis man vil vide noget om patientens behandling og forløb, så spørger man til det i spørgeskemaet.

 BEMÆRK: Vi arbejder på at få uddybet og præciseret dette. Vi forventer dette vil ske i løbet af uge 11